top of page

עם יצירה מגשימים חלומות!

את מפגש היצירה האחרון שלי עם ילדי הגן המתוקים של הר עמשא, בחרתי בשיתוף עם הצוות לעסוק בנושא קיצי ואהוב במיוחד- גלידה!

הילדים שלי, והם בטח לא היחידים, אוהבים במיוחד גלידה. זה לא בהכרח הגלידה עצמה אלא כל מה שקשור אליה- המבחר, הטעמים, החגיגיות... הם מחכים ליום שלישי לאוטו גלידה של יוסי יוסי שלז, ולא משנה אם יש בן אנד ג'ריס במקפיא- הם יבקשו ללכת לאוטו גלידה.

לפני כמה חודשים ביקרנו חברים בצפון Arik Barnes והילדים שיחקו אצלם במשחק גלידות ממש מתוק. התפעלתי איך במשך כמה שעות טובות אפשר לעבור אחד אחד בחדר ולשאול אותו לפחות עשר פעמים- "רוצה גלידה?"

לקחתי השראה והכנתי עם הילדים שלי משחק גלידות קטן. לקחנו כדורי קלקר וכיסינו אותם בחימר קל, חומר מדהים לעבודה עם ילדים (אפילו פלג בן השלוש הצליח ונהנה), וככה יצרנו כדורי גלידה.

כאשר הצעתי סדנאות יצירה לקיץ, ישר קפץ לי רעיון- ליצור עם הילדים דוכן גלידות!

סיפרנו לילדים שאנחנו מקימים גלידריה בהר עמשא, וישבנו להציע שמות. השם הנבחר הוא שנכתב על הדוכן שנבנה מבעוד מועד.

פתחנו את הסדנה בשיחה על גלידה, הצעתי לילדים לדמיין את טעם הגלידה האהוב עליהם ולשתף אותנו.

הילדים עברו בין שלוש תחנות (פירוט בסוף), בסוף נשארתי עם הבוגרים יותר שעזרו בתיקונים ובסידורים, ולאחר שעתיים הדוכן היה מוכן.

היה חגיגה של צבעים, חומרים, וחוויה של יצרנות שאין כמוה... קיץ נעים


-----------------------


אז מה עשינו בסדנה? תחנה 1: יצירת גלידות מחימר קל חומרים: כדורי קלקר, חימר קל בכל מיני צבעים, כלים לעבודה עם חומר ומנקדים, כוסות גלידה ציפינו את כדור הקלקר בחימר קל, קישטנו בכל מיני תוספות והעמדנו על כוס.

תחנה 2: יצירת ארטיקים חומרים: ארטיקים מגבס שהכנתי מראש בתבניות ארטיק פשוטות, צבעים אקריליים, מכחולים דקים. צבענו את הארטיק לפי הטעם שרצינו. תקענו את הארטיקים על משטח קלקר לייבוש.

תחנה 3: קישוט דוכן הגלידה חומרים: דוכן גלידה, צבעים אקריליים פסטליים לעץ, מכחולים, מסקנטייפ, שבלונות של גלידה ושם הגלידריה, מפת שולחן צבעונית לגג הדוכן + אקדח סיכות. עם מסקנטייפ חילקנו את הדוכן למתחמים, כל אחד בחר מתחם וצבע אותו לפי רצונו. הכנו שבלונה של גלידה ושל שם הגלידריה על טפט והדבקנו על הדוכן. לאחר סיום הצביעה הורדנו את השבלונה. חיברנו לגג הדוכן מפת שולחן צבעונית שתהיה כגג.

ייבשנו את הצבעים, העברנו את כל הגלידות והארטיקים לדוכן, והתחלנו לשחק!






3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page